Zoek de rust voor Kerstmis

12 december 2023

Vlak voor kerstmis is het goed om even de stilte op te zoeken. Voor bezinning, om aan iemand te denken, om even tot rust te komen in de hectische feestdagen. Om de spreekwoordelijke kerststress te doorbreken bieden de parochies van Breda momenten van rust, stilte en bezinning.

Op zaterdag 16 december staan de deuren van de Antoniuskathedraal tussen 13.00 en 15.00 uur voor iedereen wagenwijd open en nodigen we mensen op straat uit om een kaarsje op te steken in de kerk. Bij deze ‘Christmas fever’ klinkt er muziek en zang, kun je je gedachten even laten gaan en is er gelegenheid voor een gesprek.

Op dinsdag 19 december is er vanaf 19.00 uur tot 20.15 uur in de Laurentiuskerk (Ginnekenweg 333) een Avond van barmhartigheid. Je kunt op die avond een stap van verzoening zetten. Er is ruimte voor stil gebed, het schrijven van een brief aan God en er is biechtgelegenheid. Dit alles met rustige live achtergrondmuziek en zang. Niets is verplicht, je mag ook gewoon komen kijken. Je kunt binnenkomen wanneer je wilt maar het is het mooist om ook de opening mee te maken.