Wij willen trouwen

Willen jullie trouwen in de kerk? Van harte proficiat! Trouwen is een hele mooie en ook ingrijpende stap; het is een stap voor het leven. De trouwdag zelf vraagt veel voorbereiding. Wat het kerkelijke huwelijk betreft, willen we jullie daar graag bij helpen.

De voorbereiding op het kerkelijk huwelijk betreft een algemeen en een individueel gedeelte. Voor het algemene gedeelte brengen we meerdere huwelijksparen bij elkaar om samen te spreken over de stap die jullie gaan zetten. Dit zijn over het algemeen hele mooie avonden. Ze bieden stof tot nadenken. Ze helpen om de stap voor het leven te verdiepen.

Daarnaast is er ook een individueel traject. Samen met de priester die bij jullie trouwen aanwezig is, spreken jullie over de viering. Er worden teksten en liederen voor de viering uitgekozen. Ook staan we stil wat deze stap voor iedere van jullie persoonlijk betekent.

Willen jullie in de kathedraal of in de kerk op het Begijnhof trouwen, stuur jullie namen, contactgegevens en de dag waarop jullie willen trouwen aan ons secretariaat door. We nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met jullie op voor een eerste kennismakingsgesprek. In dat gesprek bespreken we jullie wensen en bekijken we samen hoe het hele voorbereidingstraject eruit zal zien.