Ik wil de eerste communie doen

De eerste communie is voor kinderen een heel groot feest. Je mag voor de eerste keer meedoen aan de tafel van Jezus! In een eenvoudig stukje brood geeft Jezus zichzelf aan ons. Hij laat ons delen in zijn leven.

Familiezondagen

De voorbereiding op de eerste communie voor kinderen loopt via de familiezondagen. Gezinnen worden uitgenodigd om eens per maand mee te doen met de familiezondag. We komen op zondagochtend samen voor ontmoeting, verdieping en het vieren van de Eucharistie. Als gezinnen langere tijd met de familiezondagen hebben meegedaan en het kind dat de eerste heilige communie wil doen, vertrouwd is geraakt met de zondagse viering, dan wordt er samen met de ouders een datum voor de eerste heilige communie afgesproken. De eerste heilige communie vindt plaats tijdens een zondagse viering in het midden van de gemeenschap. Daarmee wordt het een feest voor iedereen!

Aanmelden

Voor de familiezondagen werken we samen met andere parochies in Breda. Wil je graag als gezin meedoen, neem dan contact op met het parochiesecretariaat en meld dat je interesse hebt voor de familiezondagen. Een van de pastores neemt daarna zo spoedig mogelijk contact met je op en komt op bezoek voor een kennismaking. Samen spreken we door hoe de voorbereiding op de eerste heilige communie vorm kan krijgen.

Als volwassene

Volwassenen die gedoopt zijn, maar nooit zijn voorbereid op het ontvangen van de eerste heilige communie, of volwassenen die gedoopt zijn en willen toetreden tot de katholieke kerk, kunnen ook contact opnemen met het parochiesecretariaat. Maak je verlangens kenbaar. Ook hier zal een van de pastores contact met je opnemen voor een kennismaking en om te kijken wat een goede weg naar het ontvangen van de communie is. De voorbereiding is meestal individueel.