Paul Henken 25 jaar in dienst

7 januari 2024

Aan het einde van de viering op 6 januari in de Catharinakerk werd dirigent en organist Paul Henken in het zonnetje gezet. Al 25 jaar is hij als kerkmusicus in dienst van Parochie Breda Centrum.

Pastoor Steven de Koning riep Paul, tot zijn eigen verrassing, aan het einde van de viering van de koorzolder naar beneden. In zijn dankwoord refereerde de pastoor aan al het goede dat Paul in zijn lange staat van dienst voor de liturgie in de parochie heeft betekend. Met een grote bos bloemen en een fles wijn werd het jubileum vervolgens gemarkeerd.

Enkele jaren geleden richtte Paul nog een nieuw koor op om eens per maand op zaterdagavond in de Catharinakerk de zang te verzorgen. Met de zeven dames van dit Catharinakoor studeert hij wekelijks nieuw, meerstemmig repertoire in, waaronder ook eigen composities.