Parochie-uitje naar Sint Willebrord

23 september 2024

Op zaterdag 21 september namen ruim dertig parochianen deel aan het parochie-uitje naar Sint Willebrord. De dag stond in het teken van het terugtreden van Steven de Koning als pastoor van Parochie Breda Cenrtrum. Hij bood deze dag van gezelligheid en gemeenschapszin aan.

Het uitje bestond uit een fietstocht langs allerlei Mariakapellen tussen Breda en Etten-Leur. Het weer werkte uitstekend mee: een heerlijke temperatuur, half bewolkt en vrijwel geen wind. In Etten-Leur genoten de deelnemers van een heerlijke lunch. Daarna ging de fietstocht verder naar Sint Willebrord, waar de eucharistie werd gevierd bij de Mariagrot naast de Willibrorduskerk. In zijn homilie stond pastoor De Koning stil bij het roepingsverhaal van de apostel Matteüs en wat het, ook voor hem persoonlijk, betekent om geroepen te zijn.

Na de viering was er nog gelegenheid om een rondleiding door de kerk te krijgen van beheerder Wim Roelands. Hij wees op de bijzondere geschiedenis van de kerk en de link met het Mariaheiligdom Lourdes. Na de rondleiding vingen de fietsers de reis terug naar Breda weer aan.