Missionaire Parochie: buzz word of realiteit?

9 november 2023 om 20:00 uur

Hoe maken we van de missionaire parochie geen bevlieging, maar een beweging die vrucht mag dragen? Op donderdag 9 november zal Frank Bosman zijn visie op de missionaire parochie met ons delen. We worden meegenomen in een constructief kritische blik op het concept zoals dat in Nederland vorm krijgt.

De lezing daagt ons uit om na te denken over mogelijke valkuilen en maakt ons attent op blinde vlekken. Na de lezing is er alle ruimte voor vragen en om met elkaar van gedachten te wisselen.

De lezing begint om 20.00 uur (inloop vanaf 19.30 uur) en vindt plaats in de ontmoetingsruimte naast de Antoniuskathedraal, St. Janstraat 8, Breda. Aanmelden kan door een berichtje te sturen aan info@parbc.nl

Over de spreker
Dr. Frank G. Bosman is een rooms-katholiek cultuurtheoloog, bekend om zijn spraakmakende mening over cultuur en religie. In 2011 werd Bosman uitgeroepen tot de eerste ‘meest spraakmakende theoloog‘ van het land. Bosman is werkzaam aan de Faculteit Katholieke Theologie van de Universiteit van Tilburg.